Veelgestelde vragen

Ik kan niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Om in te kunnen loggen met een (nieuwe) gebruikersnaam en wachtwoord, moet u deze eerst bij ons opvragen. Dit kunt u doen in de volgende stappen: 1. U gaat u naar onze website en klikt rechtsboven op MijnSpin 2. U komt nu in het inlogscherm en klikt op de onderste optie “Heeft u geen DigD? Klik hier” 3. U vraagt een nieuwe gebruikersnaam op. Let op: uw oude gebruikersnaam werkt hier dus niet, u kunt alleen een nieuwe gebruikersnaam opvragen 4. U ontvangt van ons vervolgens een e-mail met een nieuwe gebruikersnaam. 5. U gaat dan terug naar de website, doorloopt dezelfde stappen, vult uw nieuwe gebruikersnaam in en vraagt vervolgens een nieuw wachtwoord op met de optie “Wachtwoord opnieuw instellen” 6. U ontvangt vervolgens van ons een mail met een nieuw wachtwoord en daarmee kunt u dan voortaan inloggen.

Ik woon in het buitenland en wil een DigiD aanvragen. Hoe doe ik dat?

Een DigiD is in feite een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u veilig kunt inloggen op bijvoorbeeld MijnSPIN. Hieronder leggen we u uit hoe u vanuit het buitenland een DigiD kunt aanvragen. 1. Maak via deze link: www.nederlandwereldwijd.nl/digid-buiten-nederland/activeringscode-videobellen een afspraak, die een paar uur verder ligt, zodat u tijd heeft om u voor te bereiden (stap 2). U ontvangt een bevestiging van het ministerie van Buitenlandse zaken in uw mail. 2. Vraag via deze link: https://www.digid.nl/buitenland/ een DigiD aan. U ontvangt de bevestigingscodes per email en sms op uw mobiele telefoon, vul die in tot u uiteindelijk een baliecode ontvangt. Deze baliecode heeft u nodig bij het videobellen voor de activeringscode (stap 3). 3. Gebruik de email van het ministerie van Buitenlandse Zaken waar u het videobellen kunt starten en codes en ga naar de video-afspraak. De medewerker van het videobellen helpt u graag om uw DigiD te activeren met de activeringscode.

Ik heb geen DigiD, wat nu?

U kunt deze hier aanvragen. www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren

Waarom kan ik niet inloggen op MijnSPIN?

Iedereen die van ons een ouderdomspensioen ontvangt, pensioen bij ons opbouwt of in het verleden heeft opgebouwd, kan inloggen op MijnSPIN. Iedereen die arbeidsongeschikt is, een partner- of wezenpensioen ontvangt, kan dat niet. We onderzoeken de mogelijkheid om ook die groepen toegang te geven tot MijnSPIN.